Sådan
køber du eller får mere at vide ...
1.
Du kan købe på 3 måder: Klik på den blå knap "KØB / BESTIL".
Derefter udfylder du felter dit navn, e-mail o.s.v. og så klikker på "send".
Vær omhyggelig med at skrive din e-mail helt korrekt, ellers
kan vi ikke svare dig - du skal skrive en gyldig e-mail for at kunne afsende din bestilling.
Du binder dig ikke til et øjeblikkeligt køb - først når du får svar fra os med pris o.s.v.
vælger du at betale, f.eks. via netbank. Du kan også vælge at bestille (reservere varen så den ikke bliver
solgt) i notefeltet skrive, at du vil hente den i vores butik.
2.
Vi svarer dig hurtigst muligt med oplysning om samlet pris inklusiv evt.
porto/forsendelse. Vi tager ingen gebyrer eller lignende. I vores mail får
du oplyst hvordan du betaler.
Læs mere om porto/fragt
her. Hvis ikke andet
er aftalt, reserverer vi din vare i max. 5 dage. Har vi ikke modtaget din
betaling inden da, eller har du ikke afhentet varen selv, bortfalder din
reservation, og vi tillader os at sælge varen til anden side.
3.
Når vi har registreret din betaling, sender vi dit nye fund. Da vi bruger
genbrugs emballage, betaler du ikke noget skjult beløb for emballage. Vi har et
godt samarbejde med en brugskunstforretning, og i stedet for at smide pap, papir
og fyld ud, bruger vi det igen. Det er sund fornuft for os. Alt bliver
selvfølgelig pakket sikkert ind. Bemærk venligst, at der kan gå to til tre dage fra din betaling
indgår, til vi afsender pakken.
4.
Vi har handlet længe både med netkunder og i vores butik - og det vil vi
blive ved med i mange år endnu, så du kan trygt stole på, at du får de
varer du bestiller og betaler. Det siger sig selv, at vi overholder alle
betingelser for salg via net, med de rettigheder det giver dig - men vi prøver
at gøre det bedre end de minimumskrav. Vi vil kun have tilfredse kunder.
Reservering
DEN BLAA FASAN
Reservering af
vare ...
Når
vi ud for en varer skriver "Reserveret" betyder det ikke, at
varen er solgt.
"RESERVERET" betyder, at en kunde regner med at købe en
vare. Fortæl os derfor straks, hvis du også vil købe
varen. Springer den første fra, kontakter vi dig, så du får
muligheden, før vi sælger varen til andre. Så brug den blå knap "Køb/Bestil" også selvom der står, at en vare er reserveret !
Reserver
selv en vare: Du er meget velkommen til at få reserveret en vare - enten
fordi du har set den her på netsiden eller i vores butiksvindue udenfor
åbningstid. Send os en mail med det samme. Vi er tit ude for folk der ærgrer
sig over at de ikke fik sagt til - og dagen efter er den specielle ting i
vinduet solgt umiddelbart efter åbningstid. Det løser du ved blot at sende os
en mail.
Vare
i butik
DEN BLAA FASAN
Er varen i butikken ...
Vi
har ikke plads til alle varer i vores butik - se derfor efter, før du eventuelt
besøger vores fysiske butik i Odense.
Typisk har vi kun plads til en lille del af de mange store ting som møbler mm. i vores butik. "Typisk står møbler og andre store ting på vores lager. ",
Send os derfor meget gerne en mail eller klik på Køb/Bestil og skriv at du vil købe varen, så sørger vi for at den kommmer i butikken eller aftaler en tid, der passer dig, for at du kan se den på vores lager.
Så sørger vi for, at varen er i butiken fra
f.eks. dagen efter eller et tidspunkt efter aftale med dig - sig endeligt til,
vi vil meget gerne finde tingene frem til dig. Ønsker du (som de fleste) blot at købe varen via nettet har dette ingen betydning.
Er du på besøg i vores fysiske
butik og leder efter noget, du har set på nettet, så spørg os, hvis du ikke
kan finde det !
Fragt
DEN BLAA FASAN
Forsendelse, fragt, porto
og levering...
Hvis du ikke selv vil hente dit
køb i butikken, kan du få det tilsendt. Dog er der nogle varer - f.eks. de
store skolekort, plancher og møbler, som vi normalt ikke påtager os at sende. Vi
bruger primært PostNord og følger deres takster.
Prisen for porto/forsendelse, der
er angivet ved varerne, er for 1 stk. af denne. Køber du flere forskellige ting,
vejer de naturligvis lidt mere, men vi pakker tingene samler, så de sparer naturligvis porto og betaler kun for det den
samlede pakke vejer - vi tillægger KUN forsendelses omkostning og intet gebyr.
Selvafhentning:
Vil du selv hente dine varer i vores butik (evt. tid efter
aftale) koster det naturligvis ikke noget. Og vi kan godt stille varer til side til dig i et
stykke tid, hvis du ikke har mulighed for at komme forbi med det samme. Du skal
blot aftale det med os.
Pakke med
Post Nord. Du får en e-mail eller sms, når din pakke ligger på
dit posthus klar til afhentning. Vi har valgt denne løsning som standard,
da mange ikke er hjemme ved opbringning, og fordi Post Nord tilbyder at sende
sms og/eller e-mail om afhentning. Det giver en større fleksibilitet
og ikke mindst en billigere løsning for dig. Og fordi de fleste alligevel selv
vil hente pakken på posthuset.
Når vi sender en pakke uden omdeling, får du en sms og/eller
e-mail fra Post Danmark om, hvornår pakken ankommer og på hvilket posthus, du kan hente den. Husk
derfor at skrive både e-mail og dit mobilnummer i feltet ved
bestilling, hvis du vil have en sms.
Skulle du ønske at få pakken
sendt med omdeling koster det ekstra - svarende til det beløb
PostNord tager for omdeling.
Større
varer: Vi
sender ikke større varer som møbler, store landkort m.v. da det ganske
enkelt er alt for besværligt. MEN du er velkommen til at købe varen og
hente (eller få den hentet) indenfor et par uger. Vi stiller gerne tingene
til side til dig - og opbevarer dem til du kan komme forbi. Eller du kan få
dem leveret - se nedenfor.
LEVERING: Hovedstadsområdet samt Århus og omegn, Fyn,
Slagelse, Sorø, Odsherred, m.v.....
HVOR: Vi leverer med faste mellemrum varer til Århus-området og
Københavns-området, samt byer ved motorvejen mellem København,
Odense og Århus. (F.eks. Vejle, Horsens, Ringsted, Sorø, Slagelse o.s.v.)
samt i Odsherred og på Fyn og naturligvis i Odense
PRIS: Levering af møbler og andre større ting til København indenfor
10 dage fra
DKK 300,- kr. uanset mængde - og vi tager naturligvis også alle
dine småting med samtidigt. Så når der står: "Denne vare sendes
ikke...." så kan den givetvis leveres i stedet. På siderne med møbler, kort m.v.
skriver vi for det meste om datoer og muligheder for næste levering.
FYN og ODENSE: Vi kan efter aftale levere over hele Fyn - du
skal i hvert tilfælde blot spørge os, så ser vi om det kan lade sig
gøre. Bor
du i Odense og køber du et større møbel, som du ikke har mulighed for
selv at transportere hjem, så spørg os bare. Det sker ofte, at vi selv
afleverer et bord, en reol eller tilsvarende hos en kunde, hvis
det ikke er for langt væk. Så har du kun cykel eller kan reolen ikke være
i bilen, så sig til.
Udland: Alle priser på
forsendelse er indenfor Danmarks grænser. Ved forsendelse til Udland
beregner vi en pris i hver enkelt tilfælde - så spørg blot.
DEN BLAA FASAN
Hvis du
fortryder ....
Skulle du fortryde dit køb hos
Den Blaa Fasan, har du 14 dages fuld returret. Vi refunderer det fulde beløb
minus forsendelse. Det vil sige, at du selv sørger for at returnere varen til
os i forsvarlig emballage, og vi vil efter modtagelse af varen refundere dig
varens pris.
Vi beder dig kontakte os inden
returnering for nærmere aftale.
|